5 februarie 2010

TORT CU FRUCTE

Este un tort delicios,racoros...si aleg sa-l pregatesc in weekend-uri,si la ocazii...de data am reusit sa fac si cateva fotografii...din timpul prepararii...




Avem nevoie de urmatoarele ingrediente




-4 oua
-200 gr zahar tos
-500 ml lapte
-2 linguri de amidon sau faina (eu am folosit praf de budinca)
-500 ml frisca lichida
-2 plicuri zahar vanilat
-2 plicuri gelatina alimentara Dr.Oetker
-1 compot ananas sau cocktail tropical
-4 mandarine
-2 portocale
- piscoturi Savoiardi (2-3 pachete a cate 12 piscoturi)

Mod de preparare

Fructele se curata,se taie cuburi mici...oprindu-se pt decor,cateva felii din fiecare fruct...
Cele taiate cuburi se lasa la scurs intr-o sita,iar in zeama rezultata se pune gelatina la hidratat,adaugand inca 3 linguri din zeama compotului...
Oualele se separa ,...galbenusurile se amesteca cu zaharul,laptele,zaharul vanilat si faina/amidonul....punandu-se pe foc pe bain-marie..pana se ingroasa...lasandu-se mai apoi la racit...
Albusurile se bat spuma..la fel si frisca...
Gelatina se pune si ea pe bain-marie..pana la dizolvarea completa a granulelor...,lasandu-se sa se tempereze,dupa care se adauga compozitiei de galbenusuri...
Albusurile batute spuma bine,se adauga si ele...peste compozitia de galbenusuri...,iar in cele din urma la fel procedam si cu frisca...,punand compozitia pentru putin timp la frigider...
Intr-o cratita mai inalta,se pune folie alimentara,umezita in prealabil...
Pe fundul cratitei....se pun fructele felii,asezandu-le dupa preferinta....iar pe marginea cratitei se pun piscoturile inmuiate in compot..
Jumatate din crema se toarna peste fructele de pe fundul vasului....
Asezam peste crema,jumatate din cantitatea de fructe taiate cuburi...
Restul de crema o turnam peste fructe....,urmeaza la rand restul fructelor....,iar peste toate... se pun piscoturile inmuiate in compot,peste care punem folie alimentara...si dam la rece,pana a doua zi..
A doua zi,se rastoarna pe un platou....,daca vreti puteti decora cu frisca...eu il las asa...ne place mai mult...fara frisca...nefiind asa de dulce...:)
Se portioneaza si se serveste....ca atare...:)

7 comentarii:

  1. Pentru musafiri mai ai? Mi-ai facut pofta:)
    Tare bine arata tortul asta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sigur Bianca...pentru musafiri,intotdeauna avem..:))
    Weekend placut!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Am facut checul...s-a mancat in cateva minute:)),dar tortul asta ma pune iar la lucru!:))

    RăspundețiȘtergere
  4. Ma bucur..ca le-a placut...:))
    Toate cele bune!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Salut!
    Am facut tortul acesta si nu mi-a iesit :( Cel putin ma asteptam sa fie mai tare crema...cu tot tinutul la frigider pana a doua zi nu s-a intarit mare lucru din crema aia...nu mai fac in varianta asta...

    RăspundețiȘtergere
  6. Imi pare rau ca nu ti-a iesit crema tortului..,reusita consta ,cred eu..in :...temperatura gelatinei,cand o pui in compozitie..si hidratarea prealabila....fructele stoarse bine de zeama..si nu in ultimul rand frisca...tipul de frisca folosit..
    Eu il fac destul de des,in special vara..si cu fructe de sezon..dar nu am patit asta...in fine..e alegerea ta...ce varianta folosesti in viitor..
    Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere