25 martie 2011

Negresa(de Post)


Avem nevoie de urmatoarele ingrediente:
- 1 cana zahar tos
-1/2 cana ulei
-1 cana apa minerala
-2 cani faina
-1/2 borcan dulceata sau gem(de care aveti)..eu am pus de caise..
-1 fiola esenta rom
-putina razatura lamaie+portocala
-1 plic praf copt
-putin sare
-2 -3 linguri de cacao..
Este important sa masurati cu aceeasi cana ingredientele.

Mod de preparare:
Este o prajitura simpla..si rapid de pregatit,de asemenea poate fi, un desert ideal pentru o zi de post.
Intr-un vas pentru mixer,punem apa,uleiul,dulceata/gem,praful de sare,zaharul,esenta de rom si razatura de lamaie...mixam bine compozitia,iar faina o amestecam cu praful de copt si cacao,....adaugand-o treptat in vasul cu restul ingredientelor..
 Tapetam o tava cu hartie pentru copt..sau..in lipsa acesteia...ungem tava cu pensula cu ulei...apoi presaram faina...si scuturam tava ..
Se pune tava la cuptor pentru 30-40 minute..in functie de tipul cuptorului..
Se lasa sa se raceasca..dupa care o portionam in patrate..
 Acum,in functie de preferinta se poate decora cu zahar pudra...sau sa faceti o glazura rapida din:
-200 gr zahar pudra
-3-4 linguri apa fierbinte
-1 lingura ulei
-2 linguri de cacao,prevede reteta,(eu am pus foarte putina cacao,o lingurita mica)..nu am vrut sa fie prea inchisa la culoare,pentru a se diferentia de blatul cu cacao..
Se amesteca zaharul cu cacao,se pune si lingura de ulei...,turnam putin cate putin,din apa fierbinte..se omogenizeaza  bine.. puneti apa,pana glazura devine manevrabila..si numai buna de intins pe blat..
Da,da...a disparut una ..intre timp..inainte de a pune glazura...:))
Astea sunt pentru voi.:))..dorindu-va sa aveti un weekend minunat...(eu m-am pricopsit cu o viroza,cum n-am avut niciodata pana acum..asa ca..numai minunat nu va fi...:)..)..voi insa...profitati de zilele astea cu soare..ca, se pare.. de luni,se intoarce iarna ...:D

5 comentarii:

  1. Multumesc Sara&Miki..:)
    Pupici!
    O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mama mia cum poate sa arate... si ce pofta mi-ai facut!!...

    RăspundețiȘtergere
  3. O! e atit de apetisanta,mai ales ca eu azi postesc!deci as dori o bucatica mica!se poate?

    RăspundețiȘtergere
  4. Cu mare drag,Mariana!!Imi cer scuze,pt intarzierea publicarii comentariului tau...era la spam..,iar acum cand am vrut sa golesc casuta, l-am vazut acolo..
    Multumesc pentru vizita..Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere