18 noiembrie 2010

Gem de Gutui



Avem nevoie de urmatoarele ingrediente:
-3 kg gutui
-1,5 kg zahar.
-1 l apa
-2 lamai.
-3 plicuri zahar vanilat.

Mod de preparare:
Gutuile se spala,se curata de coaja si seminte...Se maruntesc la robot sau se dau pe razatoare...,dupa care se stropesc cu zeama celor 2 lamai.
Apa,zaharul si zaharul vanilat se pun pe foc...se lasa sa fiarba putin,pana se leaga ca un sirop..
Se adauga gutuile maruntite in acel sirop,lasandu-se sa fiarba cam 60 minute,amestecand din cand in cand..Timpul scris de mine,e relativ...mai precis ,este gata cand fructele sunt fierte,iar daca luam cu o lingura din compozitie si punem pe o farfurie, aceasta nu trebuie sa curga..
Se pregatesc borcanele...se spala,se pun in cuptor intr-o tava...pentru a le steriliza..
Punem gemul in fiecare borcan,capsam bine borcanele , le punem cu capacul in jos..acoperindu-le,pana la racirea completa.

Si cu acest gem..am incheiat seria conservelor pe anul acesta...:)

4 comentarii:

  1. Anul acesta n-am avut gutui,asa ca am sarit peste acest fel de gem.Ma bucur ca tu ai reusit sa-ti faci!E o delicatese!Mi-ai facut pofta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu le-am primit de la mama..:),initial am zis ca o sa le tin pentru tarte,prajituri..etc..,chiar am facut de cateva ori...insa fiind perisabile,le-am facut gem...:)...sunt in siguranta acolo in borcan..:)
    Este intradevar o bunatate de gem..:)
    Multumesc de vizita,Angi..
    Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
  3. stafeta prieteniei si premiile lunii noiembrie te asteapta la mine pe blog !

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Vio,
    Te pup...
    O duminica furmoasa!

    RăspundețiȘtergere