6 ianuarie 2010

PIFTIE DE PORC


Astazi,fiind o sarbatoare importanta ortodoxa,Boboteaza...m-am gandit sa postez si eu o reteta cunoscuta si specific romaneasca..oarecum,in ton..cu aceasta sarbatoare...
Avem nevoie de urmatoarele ingrediente:

-1 kg picioare porc
-1 ureche porc
-200 gr carne macra
-sorici de porc..
-2 cepe
-1 capatana usturoi..
-sare,piper,foi dafin .
-1 plic gelatina Dr.Oetker


Mod de preparare:

Se spala si parlesc foarte bine,picioarele de porc si soriciu....,se pun intr-o oala de 6 l,impreuna cu ceapa,sarea,piperul si foile de dafin,completandu-se cu apa,pana la acoperirea totala,a oaselor si carnii.
Se lasa sa fiarba pana cade carnea de pe oase...la oala cu presiune,nu dureaza mai mult de 30 minute.
Intre timp:
Usturoiul se curata si se piseaza,lasandu-se deoparte cu putina sare si apa.
Gelatina se pune si ea la hidratat cu putina apa rece.
Cand trece timpul de fierbere,se scoate carnea,cartilagele si soriciu,se lasa la racit...si se taie bucati,asezandu-se in boluri.

Usturoiul se pune in supa, in care a fiert carnea...se mai da intr-un clocot....urmand sa punem si gelatina in care am pus putina supa fierbinte,inainte de a o turna in oala.
In boluri dupa ce ati pus carnea si soriciu',puteti pune si patrunjel verde..pt decor si pt gust.


Se toarna supa rezultata in fiecare bol...dupa ce am trecut-o prin sita.

Se lasa la racit,...se acopera fiecare bol cu folie....si se dau la rece....la frigider.. deoarece ,conditiile meteo,nu ne permit...stiti cum se zice in popor...."Gerul Bobotezei"..,din pacate anu' asta..nu prea putem spune asta...:)

2 comentarii:

  1. Arata foarte bine,dar pofta mi-am facut-o...am mancat "cocioane"(asa se spune prin Bihor),in vacanta ce tocmai a trecut si...tare bune au fost!:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Da,difera denumirea in functie de zona..,sunt intradevar bune...
    o seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere