18 august 2010

Tort cu Nectarine si Caise



Avem nevoie de urmatoarele ingrediente:
-1 blat de tort reteta o gasiti aici
-1 iaurt mare(eu am folosit iaurt simplu de la Napolact)-400 gr.
-100 gr zahar pudra
-2 plicuri gelatina alimentara dr.Oetker
-250 gr frisca batuta (pt crema)
-200 gr frisca batuta (pt decor)
-500 gr nectarine
-300 gr caise
-1 plic tort gelee (transparent)..dr.Oetker

Mod de preparare:
Curatam si spalam fructele,le taiem cuburi...punand deoparte cateva fructe pentru decor,acelea taindu-le felii subtiri,....,stoarcem o lamaie,iar cu zeama rezultata stropim toate fructele... (pentru a nu se oxida)..,si le lasam intr-o sita,pana terminam de preparat crema..
Gelatina alimentara o punem la hidratat, cu 10 linguri  zeama de compot sau apa.


Preparam crema,dupa cum urmeaza:..
Iaurtul il amestecam cu zaharul pudra .
Gelatina o punem pe bain-marie,pana la dizolvarea granulelor(fara a fierbe)!!..o lasam putin sa se raceasca,adaugand-o mai apoi in bolul cu iaurt si zahar...lasam la frigider,pana pregatim frisca...
Apoi in frisca adaugam compozitia de iaurt,amestecand continuu..


Taiem blatul de tort,( l-am taiat in 3 felii)...Crema am impartit-o in doua,in una am pus nectarine..si in cealalta caise.
Punem intr-o forma detasabila,prima bucata de blat,insiropam cu zeama de compot,( am folosit de ananas) .
Peste blat punem crema amestecata cu nectarine...continuam cu a 2-a foaie de blat(insiropata)...cealalta crema cu caise,iar apoi ultima foaie de blat..
Lasam la frigider cateva ore (eu am lasat de seara pana dimineata)


  Desfacem inelul formei de tort,decoram dupa preferinta,eu am asezat felii de nectarine,deasupra...am pus jeleul transparent,peste fructe preparat dupa indicatiile de pe plic..(intr-un vas punem continutul plicului si 3 linguri de zahar,amestecam cu 250 ml de apa,punem pe foc pana se infierbanta bine..(fara a fierbe)!!)
Partile laterale le-am imbracat in frisca..
Cam asta este tot..:)..Va invit la o felie de tort,multumindu-va inca odata pentru urari!


5 comentarii: