9 septembrie 2010

Gem de Prune



Avem nevoie de urmatoarele ingrediente:
-5 kg prune
-1,5 kg zahar tos(cantitatea de zahar poate varia,in functie de cat de dulci sunt prunele)
-3 plicuri zahar vanilat.
-250 gr nuca tocata marunt.(optional)..mie imi aminteste de gemul facut candva de bunica mea..:(




Modul de preparare:(cunoscut de toata lumea..:)..)
 Prunele se spala, se curata de codite si samburi..si se maruntesc la robot sau se lasa asa jumatati...eu am optat pentru varianta cu robotul,dar doar cateva secunde,(lasandu-le bucati mai mari...sa nu fie tocate marunt..)le asezam in cratita ce urmeaza a fi fiert gemul...un rand prune ,un rand zahar.Se pot lasa pana a 2-a zi,sau se fierb imediat.
Nuca se toaca si ea ,dupa preferinta...dupa care se da pentru cateva minute la cuptor..


Lasam la foc moderat amestecand din cand in cand...cand este fiert mai mult de jumatate,se adauga nuca tocata..


 Cand este gata fiert,adica incepe sa se ingroase,(luand cu o lingura si pus intr-o farfurie,nu trebuie sa curga)....,se pune in borcane...si se capseaza.



5 comentarii:

  1. Foarte bine arata....iar pentru iarna este nemaipomenit de bun.
    O seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Vai ce bun mai este..cand aveam si noi pruni faceam si noi...acum mai ne gandim daca sa cumparam sau nu!

    RăspundețiȘtergere
  3. @Maria..Multumesc ,asa e e foarte bun iarna...si nu numai..:).
    O saptamana frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  4. @Sara..si eu am cumparat,ce bine ar fi fost,sa fi avut prune din productie proprie..:)
    O saptamana buna!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ok ms, acuma te-am adăugat şi eu :)
    O seară faină.

    RăspundețiȘtergere