12 ianuarie 2011

Prajitura cu foi si crema de ciocolata


O sa continui seria "Ce-am mai prajiturit de Sarbatori"..:))
Avem nevoie pentru aceasta prajitura de urmatoarele ingrediente:
-4 foi de prajitura ,reteta o gasiti aici.

Pentru Crema de Ciocolata:
-1 ciocolata cu lapte sau ciocolata amaruie(100 gr)
-350 ml lapte
-150 gr zahar tos
-40 gr amidon
-1 pachet unt

Pentru Decor:
-ciocolata rasa..sau ornamente mici de ciocolata

Mod de preparare:
Foile se pregatesc dupa reteta aflata la link-ul de mai sus..:)

Crema se pregateste dupa cum urmeaza:...Amidonul se amesteca cu 100 ml lapte...Restul de 250 ml lapte se pune pe foc cu 150 gr zahar,cand incepe laptele sa fiarba,se adauga amidonul diluat in fir subtire,amestecand continuu...lasam sa fiarba cateva clocote,dam vasul deoparte,adaugam ciocolata rupta in bucati,cand ciocolata s-a topit,se obtine o crema asemanatoare budincii,se acopera cu folie..,lasam asa pana se raceste complet..
Untul tinut la temperatura camerei,se mixeaza bine..,dupa care adaugam treptat crema rece de ciocolata..se obtine o crema foarte fina...
Intindem crema uniform intre foi...(Nu este nevoie sa insiropati foile)..
Deasupra puteti pune glazura de ciocolata,glazura din albusuri..,frisca..si ce mai vreti voi...,eu am ales de data asta,tot crema..:)
Peste crema am pus bilute ornamentale de ciocolata..
Este o prajitura simpla,delicioasa...,toti cei, care au gustat-o,au asemanat-o cu dobosul...:)Foile s-au comportat foarte bine,nu au fost nici scortoase,nici prea moi...:)

6 comentarii:

  1. vai ce pofta mi-ai facut cu prajitura asta,cu prima ocazie o fac sigur,pana atunci fur si eu o felie,o seara buna

    RăspundețiȘtergere
  2. Apetisant arata... acum as manca din ea

    RăspundețiȘtergere
  3. Liliana multumesc de vizita,poti servi cu incredere..:))..si mie mi-a ramas gandul la covrigii tai..:))
    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  4. Felis,cu mare drag,poti servi linistita..:)..Iti multumesc frumos de vizita!
    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata minunat prajiturica ta! E prima data cand te vizitez si chiar imi plac bunatatile tale! Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc frumos,Iulia..te mai astept oricand cu mare drag!
    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere