7 aprilie 2010

Covrigei cu Chimen


Avem nevoie de urmatoarele ingrediente

-2 oua
-250 gr margarina sau untura de porc..(eu pun jumatate,jumatate)
-100 gr branza telemea rasa
-1 cana lapte
-1 cub drojdie de bere
-o lingurita zahar
-1 lingura sare..sau mai putin daca branza e sarata..
-1 ou pt uns pe deasupra..
-chimen...sau cascaval ras(daca nu va place chimen)
-faina cat cuprinde(cam 400-500 gr,pt a obtine un aluat elastic si pufos)..

Mod de preparare:

Se incalzeste putin laptele,in care se adauga zaharul(o lingurita)...si cubul de drojdiuta...se amesteca pana se dizolva....
Intr-un bol mai mare...se pun pe rand oualele,untura/margarina,telemeaua rasa,chimen,sare....le amestecam...urmand sa adaugam si laptele in care am dizolvat drojdia...
Incepem sa adaugam faina ,pana obtinem un aluat ce se dezlipeste de pe marginile vasului...
Se lasa la dospit, 40-50 minute..

Dupa trecerea timpului in care a stat la dospit...se imparte in bucati mai mici,aluatul...pentru a fi mai usor de intins...
Si cu ajutorul unei forme de covrigei,incepem sa taiem forme si sa le asezam intr-o tava tapetata cu hartie pentru copt...
Cu ajutorul unei pensule,ungem pe deasupra cu o compozitie formata dintr-un ou si putin lapte..
Se dau la cuptor,pana devin rumenii...in functie de tipul cuptorului...eu zic cam 20 minute..

Ultimele bucati de aluat,le-am taiat forma de saleuri...aveam multa treaba..si recunosc...imi pierdusem rabdarea...:)))
Asadar,ia uitati mandrete.. de papioane..:))...ca doar ne pregateam de sarbatoare...trebuia sa fim impecabili...:)))

Sunt foarte deliciosi...si fragezi...cu cat stau mai mult...cu atat devin si mai fragezi....dar na,mai greu sa probez asta cu "statul" mult...:))
Asa ca...va invit la covrigei...berea e la rece...:))

8 comentarii:

  1. Hmmm mi-ai facut pofta si eu le fac cam la fel, sa va fie de bine ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Mmm ce buni sunt astia.
    Daca iti face placere ai o provocare si un premiu la mine pe blog.O saptamana buna.

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumim Livia..sunt intradevar foarte buni..timp si rabdare sa fie..:)...
    Toate cele bune!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Bianca..pt premiu si provocare..o sa le ridic cat de curand posibil..
    O saptamana buna si tie.. in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  5. Deja mi-e pofta!Buna ideea cu ...popionii:)).

    RăspundețiȘtergere
  6. Daaa Angi...trebuia sa rasucesc putin "papeoanele"..:)),unele s-au desprins..dar nu mai conteaza...data viitoare..:D
    weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
  7. au iesit minunati!multumesc pentru reteta!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ma bucur mult,Anca..Iti multumesc si eu pentru vizita..si te astept oricand cu mare drag!
    Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere