7 decembrie 2010

Cornulete vanilate(Vanillekipferl)..:)


Avem nevoie de urmatoarele ingrediente:
-200 gr unt
-50 gr zahar
-200 gr nuca sau migdale(eu am folosit nuca de data aceasta)
-1 plic zahar vanilat
-1 ou
-300 gr faina
Pentru decor:
-150 gr zahar pudra
-2 sau 3 plicuri zahar vanilat
-100 gr ciocolata+3 linguri frisca lichida.(optional).

Mod de preparare: 
Se cerne faina intr-un vas,se presara migdalele/nucile maruntite,zaharul vanilat si zaharul.
Peste acestea se pune untul rece taiat cuburi si oul...Se amesteca bine,iar aluatul obtinut se pune la rece pentru cateva ore..
Dupa care,taiem aluatul bucati egale mici,de cca 1cm grosime...,formam din acele bucati mici ,baghete rotunde,dandu-le forma dorita...eu le-am facut sub forma de bastonase..si forma de potcoave..

Cornuletele astfel obtinute se coc intr-o tava tapetata cu hartie pentru copt..la foc moderat timp de 15-20 minute...pana devin rumene pe margini..
Dupa coacere se dau prin zahar pudra amestecat cu zaharul vanilinat..(asa fierbinti)..
 Le puteti lasa asa...sau sa le puneti varfurile in ciocolata topita amestecata cu frisca lichida..
Sunt delicioase,foarte aromate,....se intalnesc de fiecare data in Targurile de Craciun,si nu numai...sub denumirea de Vanillekipferl,fiind o specialitate tipic austriaca..
 

10 comentarii:

  1. Delicioase! Le voi face si eu de sarbatori, abia astept!

    RăspundețiȘtergere
  2. foarte frumoase si fain prezentate!mi-am amintit ca am vazut si tava cu forme de kipferl la selgros...

    RăspundețiȘtergere
  3. Daa,Livia..si foarte aromate,o sa fac si eu de Craciun..si cu migdale..:)
    O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Simona..:*
    Am vazut si eu in Kaufland,forme de kipferl,erau tare faine...micute,parca 18-20 bucati/tava..
    te pup..
    O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  5. Oau ce cornulete delicioase!!! Trebuie sa fac si eu de sarbatori..
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc Bianca..
    Sa le faci ca-s tare bune..si rapid de pregatit..:)
    O seara buna,
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  7. Ah, they're like cute little magnets! love it!

    RăspundețiȘtergere
  8. Thanks Peggy!
    Yes, yes ... I thought about it myself, when I prepared the first time, I said ... if they were glazed and red and blue at one end to another .. were magnets to the right...:))
    Have a nice day!

    RăspundețiȘtergere
  9. Danna, m-am abonat. De Craciun fac si eu. Ceva asemenator facea si socrela dar mult mai mici. Trebuie sa caut reteta.

    RăspundețiȘtergere
  10. Da,da..Ghiocel..sunt foarte variate modelele si marimile acestor tip de cornulete..Sa le faci ca nu ia mult timp prepararea lor,exceptand timpul cat trebuie sa stea la frigider..
    O duminica frumoasa!

    RăspundețiȘtergere