7 septembrie 2009

Galuste cu prune...sau Gomboti cum se mai numesc in Ardeal.

In sfarsit.. am facut si eu galuste cu prune fara aluat din cartofi fierti...,abatandu-ma de la reteta clasica,..:D..pot sa va spun ca au iesit delicioase,delicioase...,si sunt mult mai rapid de pregatit decat cele cu cartofi..cred ca o sa fac mai des,acum...:))
Ingrediente:

-1 kg prune
-6 linguri ulei
-500 gr faina
-500 ml apa
-2 oua
-50 gr zahar
-razatura de lamaie,zahar vanilinat
-scortisoara
-100 gr pesmet
-50 gr unt

Mod de preparare:

Punem apa cu ulei si putina sare,intr-o cratita,dupa care o punem pe foc,pana da in clocot,o dam deoparte si turnam faina,toata cantitatea deodata,mestecand bine,pana la incorporarea totala a fainii.Lasam la racit.

Intre timp,pregatim prunele,le spalam bine, le taiem in doua si scoatem samburii,le asezam pe o farfurie,punand in locul samburilor,cu lingurita zahar si scortisoara.
In compozitia de faina,punem pe rand cele 2 oua si razatura de lamaie,zaharul si zaharul vanilinat,continuand sa amestecam bine de tot
Din aluatul rezultat formam un sul,pe care il taiem in portii de 1-2 cm
Si in fiecare bucata de aluat,punem cate o jumatate de pruna,invelind-o bine de tot.
Intr-o cratita punem apa,si o punem pe foc,cand da in clocot,adaugam rand pe rand,galustele formate.
In timpul in care galustele fierb,punem intr-o cratita ,untul la topit,dupa care adaugam pesmetul,il lasam sa se rumeneasca putin....cand s-a racit putin,adaugam zahar,4 linguri si scortisoara,amestecand bine.
Cand galustele s-au ridicat deasupra,cam dupa vreo 15-20 minute de fiert,le scoatem cu grija,le lasam putin,dupa care le dam prin compozitia de pesmet,zahar si scortisoara....

15 comentarii:

  1. Vai ce frumos! Mi s-a facut o pofta de ei...pacat ca acum sunt la dieta :)) Si mama si bunica faceau niste "szilvasgomboc" asa de bune :))
    Sunt bune si cu branzica inauntru...dar cele cu prune sunt preferatele mele :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Daaaa,cu prune...sunt bune,bune..:)..si eu de cand au aparut prunele,am tot zis ca o sa fac...,aveam o poftaaa..:))
    ..O saptamana buna!

    RăspundețiȘtergere
  3. ce bine arta galustele tale.....mi-ai facut o pofta...eu am deja la activ doua ture de galuste din astea dar cred ca merge si a 3 a ca primele doua au avut succes. Pup

    RăspundețiȘtergere
  4. Da,Oana..de cand le-am vazut la tine,am tot zis ca fac si eu...acum le-a venit randul...si la noi a avut "trecere"..:)..sigur o sa mai urmeze si alta tura..Pup

    RăspundețiȘtergere
  5. Sunt..sunt...adica...au fost..au fost...delicioase...:))

    RăspundețiȘtergere
  6. Offf, ce pofta mi-ai facut! o sa le fac musai, pup.

    RăspundețiȘtergere
  7. Spor la treaba,Ducesa...,cat de curand o sa mai fac si eu o tura..:),acum cat mai sunt prunele noastre..pup

    RăspundețiȘtergere
  8. Sigur,cu cea mai mare placere,ma bucur si eu sa intru in familia Petitchef .O sa-mi fac timp sa intru pe site dvs...si sa-mi adaug blogul..Toate cele bune!!

    RăspundețiȘtergere
  9. o ,galuste cu prune ,bune ,bune....o reteta fantastica ,numai cand ma gandesc la ele imi lasa gura apa.O sa fac un gand mai serios in bucatarie ,multumesc de reteta si idee.

    RăspundețiȘtergere
  10. Da sunt bune,bune..si mai rapid acest aluat de pregatit decat cel din cartofi..Toate cele bune!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Am incercat si eu reteta ta, dar aluatul a iesit foarte lipicios, abia am reusit cu ajutorul fainii sa pot forma galustele, iar la fiert cateva s-au crapat:(. Am gresit eu undeva??? In rest nu am ce zice, au iesit delicioase.

    RăspundețiȘtergere
  12. Nu stiu ce sa zic,daca ai respectat cantitatile..nu ar fi trebuit sa fie moale si lipicios aluatul...,eu le-am facut de multe ori si a fost in regula..Ma bucur ca in cele din urma ti-au placut..:)
    O zi frumoasa!!

    RăspundețiȘtergere
  13. Arata bine ...dar aluatul se lipeste de miini ca la balamuc...asa ca am mai pus faina ...si si asa mi-a fost greu sa fac un sul si sa il tai.Am respectet reteta...Cit timp trebuiesc fierte???S-au ridicat repede la suprafata dar nu erau fierte...Sorry...E reteta corecta???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie imi pare rau ca nu ti-au iesit...si DA este reteta corecta..chiar weekend-ul trecut le-am facut si a fost totul ok,mainile trebuiesc pudrate cu faina..este intradevar un aluat lipicios..Nu stiu ce sa zic poate conteaza si tipul de faina..si cand spun asta ma refer la cat de bine absoarbe umiditatea din compozitie..
      Toate cele bune!!!

      Ștergere