31 octombrie 2010

Prajitura cu Gutui


Avem nevoie de urmatoarele ingrediente:
-1 kg gutui
-putina dulceata sau gem de care aveti(am folosit de capsuni si prune)
-100 gr zahar tos

Pentru blat:
-3 oua
-6 linguri zahar
-6 linguri faina
-6 linguri apa
-6 linguri ulei
-zahar vanilat,razatura lamaie
-putina sare.

Mod de preparare:
Pregatim fructele:Spalam si curatam gutuile de coaja,le taiem in jumatati,scoatem casuta seminala...
Forma de tort se unge cu unt,se adauga zaharul pe toata suprafata inclusiv pe peretii formei.
Asezam jumatatile de gutui,in care in prealabil am pus gem/dulceata in locul semintelor..imaginile sunt relevante in acest sens..:)

Dam forma la cuptor pentru 10-15 minute,in functie de tipul cuptorului...trebuie ca fructele sa se inmoaie,si zaharul sa se topeasca devenind caramel.
In timpul asta pregatim blatul ce o sa vina peste fructe..
Asadar,separam albusurile de galbenusuri..
Albusurile le batem bine cu un praf de sare si 3 linguri apa..,iar cand sunt batute bine,adaugam treptat 3 linguri de zahar,continuand sa mixam,pana nu se mai simt cristalele de zahar..
Galbenusurile le mixam cu 3 linguri de zahar,3 linguri de apa,6 linguri de ulei,zaharul vanilat si razatura de lamaie..
Adaugam albusurile in compozitia de galbenusuri..amestecand usor de jos in sus...In cele din urma adaugam si faina amestecata cu praful de copt..,continuand sa amestecam usor ..
Scoatem forma din cuptor,turnam blatul peste fructe...intindem pe toata suprafata..
Lasam la cuptor 25-30 minute,pana blatul devine rumen si trece testul scobitorii..
Dupa racire,rasturnam pe un platou...
Se poate decora cu frisca,zahar pudra si ce mai preferati voi....
Este delicioasaaaaa...,iar aroma si mirosul gutuilor...nu se pot exprima in cuvinte...:))..nici macar in fotografii...:))..din pacate..:)
Astea sunt pentru voi..

10 comentarii:

  1. Multumesc Sara&Miki...:*
    O saptamana frumoasa!!
    Pup..

    RăspundețiȘtergere
  2. arata demential si parca un iz de gutui tot a ajuns la mine :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ma gandeam eu ca sigur o sa ajunga dincolo de monitor..:))..,aroma asta unica..
    O saptamana buna!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce buna si aromata trebuie sa fie!
    Arata senzational!

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc Miha..:*
    Este foarte aromata,iar in combinatie cu acel caramel format...un deliciu..:)
    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  6. salut.Imi place reteta.Am cautat pe net reteta de prajitura cu gutui si asta e cea mai pe gustul meu.Insa am o intrebare..nu cumva faina este pera putina?te rog spune-mi daca ma insel ca sa stiu ce fac.thanks

    RăspundețiȘtergere
  7. Salut!Nu este putina faina,eu am mentinut proportiile astea,si a iesit perfect..intradevar lingurile de faina trebuie sa fie cu varf..:))..Daca vrei poti incerca si blatul asta, pentru prajituri cu fructe de aici:
    http://danasb.blogspot.com/2011/09/prajitura-cu-prune.html
    Iti multumesc pt vizita!!
    O zi buna!!

    RăspundețiȘtergere
  8. A iesit super, am avut cateva emotii pentru ca reteta era total diferita de alte retete gasite pe net, dar rezultatul a fost garantat. Multumesc frumos pt reteta !

    RăspundețiȘtergere
  9. Amalia,ma bucur tare mult ca ti-a placut cum a iesit...si noua ne place mult prajitura asta,chiar ieri am facut si eu cu mere in locul gutuilor si peste gem am pus si nuca maruntita...o bunatate..:))Iti multumesc si eu pt vizita...
    O duminica frumoasa!!

    RăspundețiȘtergere