12 iulie 2011

Dulceata de Visine



Avem nevoie de urmatoarele ingrediente:
-5 kg visine
-3 kg zahar tos
-2 lamai .

Mod de preparare:
Visinele se curata de codite,se spala  foarte bine,lasandu-se cateva minute in apa rece...dupa care le scoatem samburii..
Se adauga zaharul alternativ cu fructele,(in straturi)..peste care turnam si zeama lamailor..Lasam cateva ore la rece.. (sa-si lase bine zeama..)

Punem vasul pe foc...amestecand din cand in cand..Se fierbe 60 min-90 min.. pana dispare spuma,iar siropul se leaga..
In timpul asta cat fierbe...pregatim borcanele si capacele...le spalam bine ,le lasam sa se usuce ..(eu le asez in tava cuptorului, la foc mic).
Cand dulceata este gata..(probam cu picatura pe o farfurie rece,aceasta trebuie sa nu curga..ci sa-si mentina forma)..umplem borcanele si infiletam bine capacele...le lasam cu capacul in jos,20 minute.

 Apoi le intoarcem si le acoperim...le tinem asa pana se racesc..(de preferat pana a doua zi)..
Le etichetam (optional)..si  le depozitam la rece.. 



8 comentarii:

  1. Dulceata de visine e preferata mea! Nu e cam mult zahar in reteta ta? Voi incerca si eu varianta asta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Si noua ne place mult,dulceata asta!!..Reteta ce-o aveam eu,era kilogramul de fructe,kilogramul de zahar...,poti pune si mai putin,2 kg..(visinele mele au fost cam acrisoare..:D)
    O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  3. Una din preferatele mele!pupici!

    RăspundețiȘtergere
  4. Flory.. iti multumesc de vizita si te mai astept,
    Pupici..
    O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  5. Excelenta! Si are o culoare atat de frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc Miha..:*
    O zi frumoasa!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte buna dulceata de visine !
    O zi buna !

    RăspundețiȘtergere
  8. Este intradevar Mimmi..:))Iti multumesc de vizita si te mai astept..
    O duminica placuta!

    RăspundețiȘtergere