17 martie 2011

Prajitura cu Mere(de Post)


 Am pregatit aceasta prajitura dupa reteta lui Edith ,..de foarte multe ori..de data aceasta am reusit sa fac si fotografii din timpul prepararii...nu pot decat sa va spun ca este delicioasaaa si foarte aromata..:))Iti multumesc Edith pentru reteta,este nemaipomenita pentru un desert ,intr-o zi de Post..si nu numai...:)

Avem nevoie de urmatoarele ingrediente:

-1 kg mere
-1 cana gris
-1 cana faina
-1 cana zahar
-200 gr margarina(sau unt daca nu o faceti de post)
-2 plicuri zahar vanilat
-1 plic praf copt
-200 gr nuca tocata.
-2 lingurite scortisoara
-2 linguri miere(optional).


Mod de preparare:
-Merele se spala,se curata de coaja..se dau pe razatoarea mare..se adauga scortisoara si un plic de zahar vanilinat..
Intr-un vas ,punem cana de faina,cana de zahar si cana de gris,impreuna cu praful de copt si plicul de zahar vanilinat..Le amestecam bine...impartind mai apoi compozitia rezultata .. in 2 boluri..
La fel procedam si cu merele...le imartim in 2 parti..
Margarina o taiem in 3 parti egale..si fiecare parte o taiem in cuburi sau felii mici..
Pregatim vasul de yena in care urmeaza a fi coapta prajiturica...cu putina margarina si pesmet..
Pe toata suprafata vasului,asezam 1/3 din margarina taiata cubulete..
Continuam cu 1/2 din compozitia de faina+gris+zahar..apoi 1/2 din compozitia de mere...
Peste mere,adaugam si cealalta jumatate de compozitie din gris+faina+zahar..,inca 1/3 margarina cubulete pe toata suprafata...,continuam sa asezam si cealalta jumatate,.. cantitate de mere..
Deasupra merelor asezam si ultima 1/3 de margarina cubulete...
Tocam nuca.. mai mare..presarand-o deasupra merelor..
Eu am pus si putina  miere  deasupra....apoi am dat vasul la cuptor pentru 40 minute la foc moderat..
Se lasa sa se raceasca,(daca rezistati...ca miroase..pfoaii..nu am cuvinte..:))..)...dupa care se portioneaza...


13 comentarii:

  1. dupa cum arata e imposibil sa nu salvez reteta si sa o incerc,faina tare de tot,felicitari

    RăspundețiȘtergere
  2. S-o incerci Liliana...se pregateste foarte rapid..si e tare delicioasa..:))Iti multumesc mult!
    O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  3. Este intradevar ,Sara..:))
    Pup!
    O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  4. Tare buna trebuie sa fie...si in plus de asta e si de post, yummy, yummy!

    RăspundețiȘtergere
  5. Este Violette..:))..sau a fost...:) e mai corect spus..
    Iti multumesc pentru vizita!
    O saptamana frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna! Nu inteleg insa cum iti iese prajitura fara sa framanti faina cu apa, margarina sau ceva :D Foarte interesant

    RăspundețiȘtergere
  7. @thesunflower..:)sincer iti spun, asa am gandit si eu prima data,cand am vazut reteta..:)),eu gasesc explicatia ,in felul urmator..:)..: margarina taiata felii sau cuburi,pusa pe toata suprafata si intre straturi..precum si zeama ce si-o lasa merele in timpul coacerii..e tot ce ii trebuie grisului si fainii sa se "umfle"..:))
    Incearc-o si te astept sa-mi spui cum ti-a iesit..:D..
    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  8. Simplu de facut :) aveam nevoie, mama m-a rugat sa ii gatesc o prajitura cu mere de post, dar sincera sa fiu nu credeam in veci ca o sa gasesc ceva atat de genial. Multumesc pentru reteta! Succes in continuare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alex,ma bucur tare mult..ca-ti place prajiturica asta..:)..Iti multumesc pt vizita..
      O zi frumoasa!!

      Ștergere
  9. Buna Dana! Doar ce am gatit-o si servit-o cu prietenii, am schimbat putin: am pus jumatate de cana de zahar pt ca noi nu prea suntem cu foarte dulce, jumatate de pachet de unt si 3 pachete de zahar vanilat si a iesit o minunatie!!! ITI MULTUMIM PT O SEARA REUSITA DE DUMINICA! :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna Dana! Iti multumim pt o seara reusita de duminica cu prietenii nostri. A iesit tare buna si aromata!

    RăspundețiȘtergere
  11. Ma bucur tare mult, Alina...ca v-a placut..!!
    Toate cele bune !!

    RăspundețiȘtergere