15 martie 2010

Prajitura cu Nuca si Cafea



Avem nevoie de urmatoarele:

-1 Blat Pandispan..reteta o gasiti aici ..la care adaugam si o mana de nuca macinata
-1 Pachet Unt
-150 gr Zahar Pudra
-2 Galbenusuri
-150 ml Cafea Solubila(o cescuta,facuta mai concentrata).
-200 gr Nuca
-1 Ciocolata Alba
-50 ml Frisca Lichida
-1 plic Zahar Vanilat



In prima faza,pregatim nuca...maruntind-o la robot...si pusa intr-o tava la cuptor.....dupa care o lasam sa se raceasca foarte bine..
Preparam si cafeaua Ness...3 lingurite cafea Ness la o cescuta de 150 ml apa...
Untul sa fie cat de cat moale...(la temperatura camerei,tinut in prealabil)...se mixeaza cu zaharul pudra,zaharul vanilat..adaugand pe rand,galbenusurile..,iar in cele din urma,cafeaua putin cate putin...,pana obtinem o crema fina...cantitatea de cafea e relativa,puteti pune mai putina...,daca,...crema a ajuns la consistenta dorita...fina si nu foarte moale...
Adaugam si nuca....amestecand cu o lingura..pana la incorporarea completa a nucilor...
Insiropam blatul..,cu un sirop...(eu am insiropat cu cafea ramasa la care am adaugat rom si zahar)..,eu de regula nu insiropez prea mult blatul...cat sa absoarba putin ...
Intindem crema pe toata suprafata blatului.

Pregatim glazura de ciocolata alba.


Intr-un vas punem ciocolata maruntita egal...putin ulei(o lingurita).......Si o punem la bain-marie,pana la topirea completa.Dupa ce luam vasul de pe bain-marie...adaugam frisca lichida...eu de data aceasta am pus 2 linguri de smantana...
Este foarte delicioasa si speciala pentru mine...,imi aminteste de prajiturile pregatite in copilarie de mama,atunci cand veneau sarbatorile...aceasta si alte cateva..erau prajituri nelipsite la ocazii..


 

10 comentarii:

  1. un deliciu fara egal,super combinatie,te pup Dana.

    RăspundețiȘtergere
  2. neaparat trebuie incercata prajiturica asta ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Asa e ,Claudia..combinatia ness-nuca...la prajituri..e delicioasa..:))
    te pup..o zi frumoasa in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc pt vizita,Ama...e musai s-o incerci..:)
    Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce faina e!
    Stiam si eu o reteta asemanatoare, fara cafea si cu ciocolata neagra pe deasupra. Adica o varianta, si la fel de buna. Ideal ar fi sa le faci pe-amandoua, de sarbatori. N-ar fi rau. Oricum, multumesc pentru reteta, ma atrage foarte mult.

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc Diana pt vizita..da, ideal ar fi cat mai multe..:)).si eu mai fac inca o varianta,aproape la fel..numai ca nuca o pun deasupra cremei,intradevar prajita mai bine(nuca)..si apoi glazura de ciocolata neagra..
    O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  7. Este intradevar,Alison....:)
    iti multumesc pt vizita..Toate cele bune!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Arata super...
    iar combinatia..
    deosebita!felicitari..

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc Vera...
    O zi frumoasa!!

    RăspundețiȘtergere