28 septembrie 2011

Ketchup Picant



Ingrediente:
-2 kg ardei capia sau gogosar rosu,(eu am folosit ardei capia).
-4 kg rosii bine coapte
-4 ardei foarte iuti..:)
-500 gr ceapa alba
-1 capatana potrivita de usturoi
-2 linguri sare grunjoasa
-1 lingura piper macinat
-4 foi dafin
-4-5 frunze oregano 
-4-5 frunze busuioc
-150 gr zahar tos
-100 ml otet (de preferat otetul de mere )
Acestea sunt cantitatile ce le-am folosit eu..adaptate gustului nostru..asadar,puteti pune mai putin sau mai mult in functie de preferintele voastre..,iar daca vreti sa fie un ketchup dulce,nu puneti deloc ardei iute..si reduceti cantitatea de piper..
Mod de preparare:
Incepem cu ardeii,pe care ii spalam bine,ii stergem si ii punem la copt pe plita ...Intre timp spalam,taiem si tocam celelalte legume...
Rosiile le spalam ,taiem sferturi...dupa care le dam prin masina de rosii,pentru a separa pulpa.. de coji si seminte..
Ceapa si usturoiul se curata,se spala si se marunteste la robot impreuna cu ardeii iuti.
Cand ardeii capia.. s-au copt.. presaram  sare peste ei ..ii lasam acoperiti pana se racesc...dupa care ii decojim,si curatam foarte bine..,urmeaza sa-i maruntim si pe ei la robot..
Amestecam sucul de rosii ,ardeii ,ceapa/usturoiul/ardeii iuti,otetul si zaharul....impreuna cu condimentele...si le lasam sa fiarba 90 minute-100 minute,la foc moderat,pana se ingroasa bine..si scade mai mult de jumatate..
Dupa trecerea timpului de fierbere,scoatem frunzele de dafin,oregano,busuioc...,mixam foarte bine compozitia cu un mixer vertical...
In timp ce ketchup-ul fierbea...am pregatit sticele...le-am spalat si clatit foarte bine,apoi le-am lasat in tava cuptorului la foc mic...la fel procedam si cu capacele...
Scoatem sticlele,cand ketchup-ul e gata de pus in borcane...il turnam in fiecare sticla...si capsam..
 Se pun din nou in tava cuptorului la foc mic,pentru 60 minute..sau daca va grabiti le puneti intr-un vas cu apa pe foc...,dupa care le acoperiti si le lasati asa pana cand s-au racit complet..(pana a doua zi)..
 

2 comentarii: