20 februarie 2011

Clatite Banatene


In sfarsit a venit randul,sa fac si eu aceste minunate clatite..:),le-am intalnit de multe ori in meniurile restaurantelor...,iar in pensiunile din Banat si Ardeal,sunt nelipsite..:)
Asadar, sa trecem la treaba..:)
Avem nevoie de urmatoarele ingrediente:
Pentru Clatite:
(Cred ca fiecare dintre voi aveti o reteta proprie a prepararii clatitelor)eu le-am preparat astfel:
-1 ou
-50 gr zahar
-300 ml lapte
-50 gr unt topit sau 50 ml ulei
-150 gr faina+/-
-razatura de lamaie+portocala
-1 lingurita praf copt
Mi-au iesit vreo 15 bucati,(doar 10 mi-au incaput in forma)..
Trebuie sa fie subtiri foile de clatite.


Pentru umplutura Clatitelor:
-500 gr branza de vaci dulce
-100 gr zahar tos
-1 ou
-3 linguri rase de smantana
-50 gr stafide
-coaja de lamaie+portocala.


Pentru Sosul de Vanilie:
-5 galbenusuri
-2 plicuri de zahar vanilat
-5 linguri rase de zahar tos
-2 linguri smantana.


Pentru Bezea:
-5 albusuri
-100 gr zahar tos

-50 gr unt pentru tapetat forma si pentru a pune cateva bucatele peste clatite..


Mod de preparare:
Se prepara clatitele dupa metoda clasica,nici nu e cazul sa mai scriu modul de preparare,toata lumea il stie..:),adica se amesteca toata ingredientele,iar la sfarsit se pune faina amestecata cu praf de copt,trebuie sa rezulte o compozitie asemanatoare smantanii lichide ..sunt sigura ca stiti voi mai bine..:)
Dupa coacerea clatitelor,pregatim umplutura:
Branza de vaci se mixeaza,se adauga oul,smantana,zaharul,stafidele,aromele..continuand sa mixam pana rezulta o compozitie omogena,numai buna de umplut clatitele..:D
Se ia fiecare foaie de clatita se intinde pe toata suprafata branza..si se ruleaza ca sarmalele..
Tapetam forma cu unt si le asezam...ideala este o forma dreptunghiulara sau patrata...a mea a fost ovala..dar na, asta sa fie problema..:))
Peste clatite punem cateva bucatele de unt..
Galbenusurile le mixam bine cu zaharul , smantana si zaharul vanilinat..
Se toarna peste clatite..si dam vasul la cuptor la foc moderat pentru cateva minute..pana mixam albusurile..


Albusurile se bat si ele bine cu zaharul,asezandu-se mai apoi peste galbenusuri..
Dam vasul din nou la cuptor la foc mic pana se rumeneste bine bezeaua...
Se portioneaza si se serveste cu diverse topping-uri ,zahar pudra..etc..etc..,
Le-am preferat asa simple,doar cu putina ciocolata rasa pe deasupra..:)

6 comentarii:

  1. Sunt intradevar..:)Multumesc de vizita..
    Va pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. N-am mancat niciodata, dar acestea mi-au facut asa o pofta! Arata tare apetisant!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu zic...sa le incerci,Ruxi..sunt tare bune,acum ca mi-ai amintit de ele,o sa le "execut",neaparat..:))

      Ștergere