8 iunie 2010

Prajitura cu Capsuni II



Pentru Blat avem nevoie de urmatoarele:
-5 oua
-5 linguri zahar
-5 linguri ulei
-5 linguri faina
-1/2 plic praf copt
-putina sare
-razatura de lamaie,esenta rom,zahar vanilat
-2 linguri cacao.

Pentru Crema avem nevoie de urmatoarele:
-300 gr frisca batuta
-1 iaurt mare
-100 gr zahar(optional..doar daca folositi iaurt simplu..)
-1 plic gelatina alimentara dr.Oetker.
-500 gr capsuni.

Pentru Decor avem nevoie de urmatoarele:
-50 gr ciocolata alba
-50 gr ciocolata amaruie sau cu lapte.
-5 linguri de frisca lichida

Pregatim blatul..dupa reteta clasica...separam albusurile de galbenusuri...albusurile le batem cu putina sare..galbenusurile le amestecam cu uleiul.. cu esenta de rom,razatura de lamaie si zaharul vanilat...Cand albusurile sunt batute tare..se adauga treptat zaharul..continuand sa mixam...,pe rand adaugam si compozitia de galbenusuri...,iar faina o amestecam cu cacaoa.. praful de copt..si o adaugam usor in bolul cu albusuri.. pana la incorporarea completa...(aceasta etapa cand adaugam faina..e bine sa amestecam cu lingura,..usor..de jos in sus..)
Se tapeteaza cu hartie de copt tava in care urmeaza a fi copt blatul...dandu-se la cuptor la foc moderat...pana devine rumen..si trece testul scobitorii...


Intre timp pregatim fructele...le spalam bine.. le taiem in bucati potrivite...si le stropim cu zeama de lamaie..
Iaurtul il amestecam cu zaharul cu un tel...pana la dizolvarea completa a zaharului...daca folositi iaurt cu fructe...nu mai este necesar sa puneti zahar...
Batem frisca...o dam la frigider..
Gelatina o punem la hidratat in apa rece...
Daca blatul este racit....pregatim crema in felul urmator...
In iaurt adaugam gelatina pusa in prealabil la microunde sau pe bain- marie..pana la dizolvarea granulelor..(fara a fierbe)!!!...lasand-o la racit,putin...
Adaugam si frisca...continuam sa amestecam...
Blatul il taiem in 2 bucati...il insiropam...cu un sirop format din apa,zahar si esenta de rom...sau daca aveti puteti folosi zeama din compot...

Punem prima foaie de blat,insiropam....turnam 1/3 din compozitia cu frisca....peste crema..asezam fructele..peste fructe inca 1/3 din crema...peste crema..ultima foaie de blat...,iar deasupra...restul cremei...
Se decoreaza dupa preferinta...cu capsuni...,iar peste fructe...am pus ciocolata alba topita amestecata cu putina frisca lichida...,am mai pus si putina ciocolata cu lapte topita amestecata cu frisca lichida......,folosind blat cu cacao...am zis ca merge si putina culoare in decor...:)

Cam asta e tot....:)..

12 comentarii:

  1. Buna Dana, felicitari pentru prajitura, arata delicios, as vrea si eu sa o probez, imi poti spune te rog ce dimensiune are tava si cam cate sute de grame de ciocolata ai folosit ca sa o acoperi. O zii cat mai placuta iti doresc

    RăspundețiȘtergere
  2. Scuze abia acum am observat ca ai scris cate sute de grame folosesti la decor.

    RăspundețiȘtergere
  3. Waw, Danna, am facut niste ochi cat cepele! Senzationala prajitura!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Simona...tava in care am copt blatul...este de 25x40 cm..,dar poti face in orice tava..,iar ciocolata tinand cont ca am pus si alba si neagra...am pus jumatate ciocolata alba(taiata/rupta in bucati egale) cu 2 linguri de frisca lichida intr-o punga,legata bine,si pusa intr-un vas cu apa fierbinte..cand s-a topit...am taiat putin la colt..si asa am decorat..:)..la fel am procedat si cu cea neagra..:)
    O zi frumoasa si tie!

    RăspundețiȘtergere
  5. Cristina,multumesc... initial am vrut sa pun gelee peste fructe..dar m-am razgandit,...si am apelat la cioco...:))este mult mai gustoasa..
    O zi frumoasa!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Arata splendid. iar gustul?
    Trebuie sa fie nemaipomenit :-)))).

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc Reka...este foarte gustoasa...sau ma rog...a fost..:))..foarte gustoasa..
    O seara frumoasa!!

    RăspundețiȘtergere
  8. O LEAPSA LA MINE PE BLOG...DACA ITI FACE PLACERE S-O FACI...PUP

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc , Just me..
    pup
    Weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
  10. super fain arat , cata munca! ornarea e de nota 2000!

    RăspundețiȘtergere
  11. Multumesc frumos,Furnicuto..:..,a fost ceva de munca,tinand cont ca..rabdarea, nu e cel mai mare atuu al meu..:))
    O seara buna.. si-ti multumesc de vizita!

    RăspundețiȘtergere