14 aprilie 2010

Tort cu Mousse de Zmeura



Avem nevoie de urmatoarele ingrediente
-1 blat tort reteta o gasiti aici
-500 ml frisca lichida
-2 plicuri gelatina fructe
-150gr zahar
-400 gr zmeura (eu am pus si afine).

Mod de preparare:
Fructele daca sunt proaspete se spala bine,(eu am folosit congelate)...,se pun intr-un vas si se incalzesc putin pe foc...pt a-si lasa mai multa zeama...
Se pun in blender pt a fi mixate bine...dupa care se pun intr-o sita..asta daca nu vreti sa fie si acei mici samburi ...
Se masoara compozitia rezultata,daca este mai mult de 500 ml...mai adaugati un plic de gelatina...(am folosit gelee rosu de fructe Dr.Oetker)..,iar daca este mai putin de 500 ml completati cu apa...
Intr-un vas,se pun cele 2 plicuri de gelee..,zaharul si compozitia mixata de fructe,amestecam bine...si le punem pe foc,amestecand continuu...pana se infierbanta bine...fara a fierbe...
Se pune la racit..chiar la frigider,pt o inchegare mai rapida...

Se bate frisca ,punand intr-un vas doar 250 ml,din cutie....
Daca gelatina e gata inchegata.....o mixam putin,pt  omogenizare....si incepem sa adaugam frisca,se amesteca bine...se lasa putin la frigider pana pregatim blatul..
Blatul se pune in inel...si punem staniol de jur imprejur...
Eu blatul l-am taiat in 3 bucati...Punem prima foaie de blat...o insiropam (eu am pus zeama de la zmeura,amestecata cu putin zahar..)
Continuam sa punem crema,apoi din nou foaie,crema...si tot asa...
Se lasa la frigider pana a doua zi,dupa care se imbraca in frisca (din restul de 250 ml,ramas din cutia de 500 ml)..la care mai adaugam un plic de intaritor...
Se decoreaza dupa preferinta...recunosc..nu e ceea ce mi-am  dorit in ceea ce priveste decorul,intradevar am vrut ceva simplu,...dar na...trebuie sa experimentez mai des .."sportul" asta...,dar cum asta se intampla la evenimente ,si mai ai si alte treburi ...le cam grabesti putin..:)
Oricum a fost foarte gustos si racoritor...:))

4 comentarii:

  1. Mmmm...ce bun tre sa fie. Cu zmericaaa...:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Oh da..Miha...sunt fructele noastre preferate..asteptam pe cele proaspete,acum... cele congelate..le-am "rezolvat"..:)
    O zi frumoasa!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Un premiu te asteapta la mine pe blog

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Bianca pt premiu..
    O zi buna!!

    RăspundețiȘtergere