3 august 2009

"Carciumaresele."..mele...:))

Dupa denumirea latina Zinnia elegans...,si denumirea uzuala..."Carciumareasa"....acesta planta este putin pretentioasa, originara din Texas, Mexic si Arizona (SUA), cu soiuri pitice, mijlocii si inalte, avand florile tubuloase si lingulate, dispuse in capitule de cele mai variate culori (rosu inchis, roz, galben, auriu, violet etc),infloresc continuu pana la primul inghet.
















Zinnia elegans, are tulpina inalta de pana la 30-100 cm, ramificata, acoperita cu peri aspri, pe care sunt inserate frunzele opuse, ondulate, cordiform-ovale si florile solitare la varful pedunculelor cilindrice, dispuse in mari si frumoase capitule. Infloreste din iunie-iulie pana in toamna. Zinnia angustifolia, planta aspru paroasa, inalta de 30-40 cm, de la baza ramificata, cu frunze opuse, cele inferioare oval lanceolate, iar cele superioara mai inguste. Florile portocalii se deschid din iulie pana in octombrie. Rezista foarte bine la seceta .














Pentru inmultire se seamana (puterea de germinatie a semintelor este de 4 ani) afara, intr-un pamant adapostit si expus la soare. Dupa un prealabil repicat, se planteaza la loc definitiv la cca 40-50 cm distanta. Pentru a obtine plante care sa infloreasca mai devreme se seamana in rasadnite calde prin martie, aprilie, repicand o data si prin mai se planteaza la loc definitiv. (plantesiflori.elixir.ro)

6 comentarii:

  1. Ce frumoase sint!Trebuie sa le gasesc si eu sa-mi pun in gradina!
    Te asteapta un premiu la mine!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Carmen..sigur o sa gasesti,.... sunt superbe..si tin foarte mult florile...
    iti multumesc mult si pt premiu..!

    RăspundețiȘtergere
  3. ce culori minunate
    cand imi termin gradina, o sa ma sfatuiesc cu tine nearat!

    RăspundețiȘtergere
  4. Oricând ,Adela...cu cea mai mare placere...Toate cele bune!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Superbe circiumarese le-am admirat cu placere si mi-am amintit de gradina mamei mele care e plina de tot felul de flori . Si de circiumarese.Mama mea are si cu floarea compusa si o specie de talie mica care face floarea ca niste ghemotoace ,e o alta specie ,si mai e un hibrid cu petalele in 2 sau 3 culori.E superb. Stiai ca daca plantezi in gradina ,si pe linga trandafiri circiumarese, aceste atrag gargaritele care maninca puricii verzi si negri?

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc Adriana,crede-ma ca nu am stiut cum se numesc pana acum,si mi-a parut ciudatica denumirea populara:).Am citit cate ceva despre aceasta planta,dar nu am stiut ca atrage insectele,chiar o chestie faina.Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere