5 august 2009

Mi-a inflorit Crinul de Toamna...

A inflorit Crinu' de Toamna...pe de-o parte ma bucur enorm...dar pe alta..imi suna a sfarsit de vara..:(..(cel putin calendaristic...o sa fie curand.)..,imi place sa cred ca s-a grabit crinul meu..:)))..nici pe departe ca s-a terminat vara...:))














Dupa cum imi spunea intr-un post anterior ,un cititor al blogului si anume Constantin..aceasta specie de crin se numeste Hosta Plantaginea..am cautat cateva informatii despre aceasta planta deosebita nu numai prin flori(care miros superb,mai ales seara)...dar si prin forma si aranjarea frunzelor...a tufei...mai precis..
Lumina si temperatura:Prefera umbra partiala..dar nu supravietuieste in locuri intunecoase.Daca este expusa in plin soare se ard frunzele pe margini...,este adaptata conditiilor de clima de la noi..fiind rezistenta si la temperaturi coborate..
Udarea: Trebuie udata regulat cu foarte multa apa...planta sufera daca nu primeste multa apa...si o arata prin ingalbenirea frunzelor...,in special al varfurilor.

Inmultirea...nu se recomanda prin seminte,deoarece are o evolutie foarte lenta,se recomanda cea prin radacini (cu lastarii la 2,5 cm sub sol,tinandu-se inainte 30 minute,cufundate intr-un vas cu apa)..sau prin divizarea tufei (cand din centrul tufei nu mai apar frunze,datorita imbatranirii,se efectueaza aceasta operatiune spre sfarsitul lui august,scotandu-se intreaga tufa si se divizeaza radacina cu un cutit ascutit)

Acesta varietate Plantaginea e singura din aceasta specie Hosta...,cu florile atat de mirositoare in special,seara..

7 comentarii:

  1. ieri sau alaltaieri am vazut primele frunze galbene pe jos, in curtea din spate. te rog sa ma crezi ca am incremenit. m-am uitat pe toata strada, speram sa fie o greseala, poate plouase, poate au taiat iarasi copacii.dar nu, erau primele frunze de toamna. a doua sau a treia zi a venit si vijelia, frunzele galbene s-au inmultit.
    e minunat crinul tau de toamna
    eu m-am gandit apoi ca si toamna e frumoasa, ca si iarna poti fi fericit.
    si totusi am avut un soc
    parca ieri aveam zambile pe care le mirosea curioasa pisica mea ciocolatie, de-o si strigam prin casa ca pe o tiganca:zambilicooo
    deci e minunat crinul tau de toamna care tocmai a inflorit

    RăspundețiȘtergere
  2. Daa ,daca ar putea reda fotografia si mirosul lor..,:))..am taiat 3 fire si am pus in vaza..,a trebuit sa o scot in hol..parca e prea, prea puternic...
    Asa este.. fiecare anotimp e frumos in felul lui...,dar asta a fost sentimentul cand l-am vazut inflorit...stiind ca se numeste "de toamna"...parca era asa un mic regret...si mi-am spus "gata vara"?!..:))

    RăspundețiȘtergere
  3. Doamne ,dar ce frumoase flori pe aici...una mai frumoasa ca cealalta...Se vede ca le ingrijesti cu drag!


    Imbratisari,

    irina

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc mult, Irina...,acum e perioada lor de inflorire si le-am scos putin in evidenta...:))...asa este, daca faci cu placere...ceea ce faci...totul e mult mai usor...O duminica placuta!

    RăspundețiȘtergere
  5. stii cumva vreo metoda sa nu imi mai moara gardeniile? le ador.
    astazi am vazut unele asa frumoase! se vindeau langa Cradina Icoanei. Din pacate am avut mai multe ghivece si nicio gardenie nu a rezistat mai mult de o luna jumate. La mine acasa e un aer cam umed si nici soare foarte mult nu este!

    RăspundețiȘtergere
  6. Daaa,sunt intradevar superbe gardeniile...,desi nu stiu de ce nu rezista la tine..ca mediul ar fi propice,adica prefera umezeala..si locurile fara soare direct...dar luminoase...Eu stiu ca vara e indicat sa le tii afara,in locuri semiumbrite..si pulverizate pe frunze,seara..O cauza ar putea fi...acarienii..daca sesizezi pe frunze sau pe pamant..,e bine sa cumperi un produs de la fitofarmacie,contra lor....Sper sa poti rezolva aceasta problema..stiu cum este cand esti pe cale sa pierzi o planta,care iti place foarte mult...mi-ar fi placut sa te pot ajuta mai mult....Bafta multa!

    RăspundețiȘtergere
  7. au un miros ametitor gardeniile! o as incerc solutii contra acarienilor!xoxo

    RăspundețiȘtergere