2 martie 2010

Premiu de Primavara

In sfarsit putem spune ca a venit primavara...,odata cu martisoarele,florile...si in special ...vazand ,vremea de afara.....(ah,si apropo...scriind acum,mi-am amintit ca azi e "baba "mea...asta pt cei ce cunosc semnificatia acestor" babe"....prin urmare la cum e vremea afara,asa o sa fie si anul acesta...nu-mi ramane decat sa cred..:))...ca o sa am un an bun si linistit...Doamne Ajuta!!...iar ca sa fac o paranteza in paranteza..,pt necunoscatori...cateva cuvinte despre "Babele Martisorului"):
BABELE MARTISORULUI, ORACOLELE ROMANILOR
In afara de sarbatoarea Martisorului, primele zile ale lunii Martie au un statut special in toata tara: de la mic la mare, romanii isi aleg una dintre aceste zile, numind-o “baba mea” si urmaresc cu atentie vremea, incercand sa-si prevesteasca viitorul an in functie de aspectul zilei: o “baba” insorita si senina anunta un an bun si linistit. Dimpotriva, o “baba” mohorata si ploioasa sau cu zapada inseamna ca urmeaza un an plin de necazuri si de suparari. In aceasta perioada, vremea este la fel de instabila, precum firea babelor. In 9 Martie, ortodocsii ii celebreaza pe cei 40 de mucenici, arsi pe rug in perioada de inceput a crestinismului. In anumite parti, exista obiceiul de a prepara din aluat „mucenicii”: un fel de covrigi in forma de “opt”, mult mai mici si fierti in apa indulcita in care se adauga nuci si scortisoara. In calendarul popular, la aceasta data incep zilele “mosilor”, care sunt 9, asa cum sunt si zilele “babelor”, babe numite in Ardeal si „vantoase”.Sursa:http://www.replicahd.ro

...Asadar va doresc tuturor inca odata...O Primavara Frumoasa cu multe bucurii!!
 

Am primit de la Bianca,un premiu dragut...il consider un martisor,fiind primit ieri...doar azi am reusit sa-l iau si sa-l postez...Iti multumesc frumos draga Bianca...toate cele bune pt tine si cei dragi...si mult succes in tot ceea ce faci...

Il ofer si eu mai departe cu mare drag...tuturor cititorilor...,in special celor din blogroll....

Un comentariu:

  1. ma bucur ca ai ridicat premiul primit.
    O primavara frumoasa si tie si succes in tot ceea ce faci.

    RăspundețiȘtergere